בחזרה למתחם תוכן פצעים קשיי ריפוי >>

פצע‏ לחץ‏ הינו ‏פגיעה‏ בשלמות‏ העור או‏ ברקמות‏ רכות ‏עקב‏ ליקוי ‏באספקת ‏דם ‏לרקמות‏ הנגרמתכתוצאה ‏מלחץ ‏מתמשך ‏על‏ פני ‏העור ‏במקומות ‏המועדים ‏להתפתחות ‏פצע‏ ובהם ‏העצם‏ הסמוכה ‏לעור. 

הגישה הטיפולית המקובלת היום כוללת התייחסות נפרדת למשתנים שונים המקיימים את הפצע ולמתן סביבה אידיאלית בפצע שיגביר את תהליך הריפוי. לשם כך עלינו ל"נהל" את הריפוי.

כיצד "מנהלים" את הריפוי בפצע?

עם התקדמות המדע והטכנולוגיה, אנחנו יודעים שטיפול בפצעים כרוניים דורש שליטה. המטרה היא לשמור על הפצע/כיב לח ונקי, תוך מתן סביבה אידיאלית לפעילות אנטימיקרוביאלית ובכך משקמים את הרקמה ועוזרים ומקצרים את זמן הריפוי.

נדרשת שליטה במספר משתנים בפצע, בו זמנית-

  • שליטה בכמות הבקטריות בפצע (biobrrden)- זיהום חיידקי ידוע ביכולתו לעכב ריפוי של פצע. לכן חיטוי והפחתת הנטל החיידקי בפצע, מאפשרים את התקדמות תהליך הריפוי.
  • איזון הלחות בפצע, לשמור על הפצע לח ומוזן בלכל העת.
  • שמירה על העור בשולי הפצע ועל העור הבריא שסביבו.
    את הטיפול בפצע ניתן לבצע בביקורים חוזרים אצל הרופא, במקרים חמורים באשפוז או בתהליך שיקום ביתי של פצעים קשיי ריפוי. התהליך דומה אך הבחירה של המטופל היא היכן לבצע אותו.

מצב הפעולה המשולש של פלאמינל – "ניהול" הריפוי עם תכשיר אחד

פלאלמינל Flaminal הוא טיפול מתקדם שמאפשר יישום של הגישה ההוליסטית לטיפול באמצעות מצב פעולה משולש עם מנגנון אנטי בקטריאלי שמסייע בשליטה בתהליך ריפוי הפצע. פלאמינל מיועד לריפוי פצעים, כוויות, פצעי סוכרת, פצעי לחץ, פצעי ניתוח, חתכים ותפרים.

פלאמינל מכיל מספר חומרים פעילים בהם אנזימים בעלי תכונות אנטיבקטריאליות ו- ALGINOGEL שעוזרים לריפוי הפצע. 

איזון לחות והפרשות

תפקיד ה-ALGINOGEL בחבישות רפואיות הוא לאפשר לפצע להשתמש במאגרי הלחות הטבעיים של העור לאורך זמן ובכך להותיר את הפצע לח ומוזן בכל עת. היכולת הזו שמורה לחבישות המבוססות על אליגנט בניגוד לחבישות המבוססות פולימר.

ההידרוג'ל בחבישת פלאמינל- Flaminal מלחח את הפצע ומאיץ את הטריית הפצע.

יכולת אנטי מיקרוביאלית

האינזימים הפעילים מקנים לפלאמינל יכולת אנטי-מיקרוביאלית מוכחת, ללא אנטיביוטיקה.

מחקר שבוצע בבדיקת יעילות פלמינאל- Flaminal אל מול חיידקי MRSA (מסכני חיים) העמידים לאנטיביוטיקה, הוכיח יעילות עדיפה לפלאמינל בחיסול החיידק אל מול חלופות אחרות כמו יוני כסף.

הדרישה לתרופות המספקות גישה הוליסטית לריפוי, הולכת וגדלה בעולם, גם משיקולים כלכליים המחפשים אחר פתרון לטיפול כולל בתהליך הריפוי של הפצע.

מצב הפעולה המשולש של פלאמינל יכול לחסוך את הצורך במוצרים מרובים.

מקורות:

  1. ‏חוזר‏ מינהל‏ הסיעוד‏ מס' ‏153 מיום‏ 3.2019 בנושא ‏"מניעה ‏וטיפול ‏בפצע‏ לחץ"
  2. פלאמינל הידרו, עלון לצרכן, כפי שאושר ע"י משה"ב
  3. פלאמינל פורטה, עלון לצרכן, כפי שאושר ע"י משה"ב
 

תוכלו לרכוש פלאמינל במחיר מסובסד בכל קופות החולים וגם בחנות המקוונת שלנו (במחיר פרטי)

בחזרה למתחם תוכן פצעים קשיי ריפוי >>

צרו עמנו קשר באמצעות:


השאירו פרטים ונחזור אליכם